- EVALUAREA NATIONALĂ: resurse pentru testarea națională la clasa a IV-a și clasa a II-a/ mai 2014: Mate.Info.ro
- Curriculum la decizia școlii: Abilități de viață, activitate în parteneriat cu elevele de la profilul vocațional, îndrumate de prof. Corina Uzum / decembrie 2013
- Activitatea de ilustrare pentru formarea abilitătilor practice / 18.10.2012.
- PREPARANDIA 2oo - Simpozion elevi şi cadre didactice
- 200 ANI DE LA ÎNFIINŢAREAPREPARANDIEI DIN ARADSimpozion naţional al cadrelor didactice: „Preparandia 200 - Arc peste timp!”Secţiuni propuse:SECŢIUNEADENUMIREA SECŢIUNIIADIN TRECUTUL PREPARANDIEI ARĂDENEBPERSONALITĂŢI MARCANTE, ABSOLVENŢI AI PREPARANDIEICPREPARANDII DE PE ALTE MERIDIANEDPROIECTE ŞI PARTENERIATE EDUCAŢIONALE ALE LICEELOR PEDAGOGICEEAPLICAŢII ALE DIDACTICII ŞI PEDAGOGIEI ÎN VIAŢA ŞCOLIIDATA ŞI LOCUL DESFĂŞURĂRII SIMPOZIONULUI : 16 noiembrie 2012 - Liceul Pedagogic „Dimitrie Ţichindeal”, din AradPERIOADA DE ÎNSCRIERE ŞI DE TRIMITERE A MATERIALELOR PENTRU SIMPOZION: până în 15 octombrie 2012Participanţii la simpozion vor primi diplomă de participare.CONDIŢII DE PARTICIPARE:1. Fiecare participant se va înscrie la una din secţiunile simpozionului completând fişa de înscriere;2. Materialul propus pentru prezentare va fi redactat folosind caractere de 12, fontul Times New Roman la 1,5 rânduri; după titlu se va scrie autorul şi scoala de provenienţă, urmate de o scurtă descriere a lucrării;3. Fişa de înscriere şi materialul propus vor fi trimise la adresa: Liceul Pedagogic “Dimitrie Ţichindeal” Arad, Bd. Gen. Dragalina, nr. 5-7, cod 310125, jud. ARAD (în original, pe hârtie şi pe suport electronic CD-DVD) şi pe adresa de e-mail preparandia200simpozion@yahoo.com4. Pe plicul cu materiale se va specifica pentru Simpozionul „ Preparandia 200 - Arc peste timp!” şi secţiunea la care se doreşte participarea;5. Participarea poate fi doar directă.
- PROIECTUL COMISIEI METODICE A CICLULUI PRIMAR 2012-2014
ŞCOALA ŞI VIAŢA
Competențe de formare a abilităților pentru viață/Skills
for Life
ARGUMENT:
In
urma analizei de nevoi a factorilor educaţionali din Liceul Pedagogic ,,Dimitrie
Ţichindeal”, ciclul primar, s-a constatat necesitatea dezvoltării competenţei
educatorilor de a crea abilităţi pentru viată, la elevi, prin implementarea
prezentului proiect. Acest proiect satisface nevoile profesorilor, elevilor, părinţilor
şi comunităţii locale.
Elementele
esenţiale ale educaţiei pentru viaţă sunt: autocunoaşterea, educaţia pentru
calitatea vieţii , adaptarea şi deschiderea faţă de schimbare, autonomia în gândire,
responsabilitatea civică etc...
SCOPUL PROIECTULUI:
Finalitatea educaţiei formale în concordanţă cu principiile fundamentale,
actuale, ale existenţei umane.
OBIECTIVE:
·
Tehnici de formare a
abilităţilor de autocunoaştere.
·
Formarea pentru conştientizarea
necesităţii calităţii vieţii
·
Formarea de comportamente
pentru valorizarea comunicării în relaţiile interpersonale.
·
Tehnici de formare a
abilităţilor pentru învăţare.
·
Formarea de comportamente
adecvate, pentru viaţă, la elevi
·
Proiectarea didactică specifică
CDŞ
GRUP
ŢINTĂ:
·
Profesorii pentru învăţământul
primar
ECHIPA DE PROIECT:
Dir.
prof. Sorin Haiduc
Dir.
adj. Maria Pădurean
Prof.
înv.primar: Demian Cornelia ( responsabil),
Prof.
înv. primar: Cociuban Alexandra, Avram Carmen, Mocanu Anda, Georgeta Pascu,
Iancic Gabriela, Olariu Daciana, Farcaş Lavinia, Bonca Mihaela, Popa Rodica,
Paşca Dana, David Maria, Bartiş Afrodita, Suciu Olivia, Duca Alina, David
Petronela, Popa Anamaria, Crişan Mariana
Profesori:
Peştean Valeria, Larisa Chiţu, Raluca Martin, Corina Uzum, Lia Faur
Parteneri:
prof. Adina Avacovici
ONG Cercetaşii României
ONG Domus Charitatis
PERIOADA DE DESFĂŞURARE:
·
2012-2014/ 2 ani
INSTITUŢII
PARTENERE:
·
ONG Voluntariat, Cercetaşii
·
ONG Domus Charitatis
·
Casa Corpului Didactic
·
Primăria municipiului Arad
RESURSE UMANE:
·
Cadre didactice
· Experţi
·
Părinţii elevilor
·
Reprezentanţi ai partenerilor
educaţionali
RESURSE FINANCIARE:
· Donaţii, sponsorizări, resurse proprii ale instituţiei şcolare şi comunităţii locale.
ACTIVITĂŢI PROPUSE:
· Formarea
cadrelor didactice implicate în proiect;
· Schimburi
de experienţă pentru exemple de bună practică;
· Aplicarea
experienţei dobândite în cadru nonformal;
· Transferul
competenţelor în activităţile cu elevii;
· Proiectarea
disciplinei opţionale specifice, la ciclul primar.
· Amenajarea
si organizarea Clubului: Şcoala şi Viaţa
DESCRIEREA ACTIVITĂŢILOR:
· Anexa
ORGANIZAREA ACTIVITĂŢILOR:
· An.şc. 2012-2013 – LUNAR
· An. şc. 2013-2014 - LUNAR
EVALUAREA
PROIECTULUI:
·
Evaluarea sistematică a
comportamentului celor formaţi
·
Analiza de caz
·
Portofoliul
·
Evaluarea prin tabără tematică
DISEMINAREA
PROIECTULUI:
·
Activităţi didactice cu elevii
·
Activităţi extracurriculare
·
Oferta disciplinei opţionale,
pentru ciclul primar
·
Intâlniri cu părinţii
·
Simpozioane, conferinţe
·
Mass- media
SUSTENABILITATEA PROIECTULUI:
·
Atragerea de parteneri instituţionali
·
Proiectarea unei discipline opţionale,
pentru ciclul primar:
,,Şcoala si Viaţa "( abilităti pentru
viaţă
- Skills for Life)
·
Clubul: ,,Şcoala şi Viaţa"
ANALIZA
SWOT
PUNCTE TARI :
-
dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă ale profesorilor
-
competenţe în formarea abiliţilor pentru viaţă
-
dezvoltarea abilităţilor de interrelaţionare
|
PUNCTE SLABE:
-
concentrarea pe dominanta teoretică
-
manifestarea într-un spaţiu neadecvat
-
absenţa, din programa şcolară, a obiectivelor specifice
|
OPORTUNITĂŢI:
-posibilitatea
identificării propriilor carenţe în abilităţile pentru viaţă
-transferul
de competenţe prin activităţile cu elevii
|
AMENINŢĂRI:
-ambiguităţi
în formarea competenţelor specifice
-limita
temporală a programului zilei
-răspunsul
atitudinal al formabililor
|
Anexa / Skills for Life
DESCRIEREA ACTIVITĂŢILOR
ANUL I
2012/2013
Nr.
crt
|
Denumirea activităţii
|
Termen
|
Responsabil
|
Parteneri
|
Locaţia
|
Observaţii
|
A
|
Formarea competenţelor
profesionale pentru cadrele didactice care îşi propun să dezvolte abilităţi
pentru viaţă
|
Octombrie-
Decembrie
2012
|
||||
1
|
Abilităţile
practice şi de explorarea mediului
|
Octombrie
2012
|
Maria
David
Petronela David
Mocanu
Anda
|
Instituţii
de profil
|
||
2
|
Abilităţile
sociale
·
Instituţii diverse
·
ISU
|
Noiembrie
2012
12
oct. 2012
|
Demian
Cornelia
Farcaş
Lavinia
|
Maria
Pădurean
Instituţii
|
Arad,
str. A. Şaguna
|
|
·
Educaţia pentru caracter
|
permanent
|
Georgeta Pascu
Dana Bartiş |
Experţi
|
|||
3
|
Abilităţile
financiar – economice
|
Decembrie
2012
|
Dana
Paşca
Anamaria Popa |
Expert
bancar
Intreprinzător
Raluca
Martin
Larisa
Chitu
|
||
4
|
Abilităţi
de comunicare
|
Ianuarie
2013
|
Gabriela Iancic
Mihaela
Bonca
|
Anton
Ilica
|
||
5
|
Abilităţi
pentru autocunoaştere
|
Februarie
2013
|
Carmen
Avram
|
Dana
Balaş
|
||
6
|
Abilităţi
necesare dezvoltării personale
|
Martie
2013
|
Mariana
Crişan
|
Valeria
Peştean
|
||
B
|
Cunoaşterea exemplelor de bună practică
|
Aprilie
Mai
2013
|
||||
1
|
Activităţi
comune cu ONG-uri
|
Aprilie
2013
|
Demian
Cornelia
Rodica
Popa
|
Domus
Charitatis
Cercetaşii
României
|
||
2
|
Parteneriate
cu instituţii şcolare
|
Mai
2013
|
Suciu
Olivia
Lavinia
Farcaş
|
Raluca
Martin
|
||
C
|
Valorificarea activităţii
desfăşurate, prin produsele proiectului
|
Iunie-
August
2012
|
||||
1
|
Contabilizarea
produselor proiectului: portofolii, mape, ppt
|
Permanent
|
Daciana
Olariu
Alina Duca |
|||
2.
|
Prezentarea
produselor proiectului, în spaţii
virtuale
|
Iunie
-
2012
|
Prof.
înv. primar
|
Lia
Faur
Herman
Cosmin
|
||
D
|
Proiectarea specifică formării abilităţilor
pentru viaţă
|
Iulie-August 2012
|
Prof.
înv. primar
|
Corina
Uzum
|
ANUL II
2013/2014
Nr. crt
|
Denumirea activităţii
|
Termen
|
Responsabil
|
Parteneri
|
Locaţia
|
Observaţii
|
A
|
Transferul de
competenţe in activităţile cu elevii
|
sept./aprilie
2013/2014
|
||||
1.
|
Activităţi
informale
|
sept./aprilie
2013/2014
|
Prof.
înv. primar
|
Cadre
didactice
|
||
2.
|
Activităţi
nonformale
|
sept./aprilie
2013/2014
|
Prof.
înv. primar
|
Părinţi
|
||
B
|
Proiectarea didactică
a CDŞ-ului
,,Şcoala şi Viaţa”
|
|||||
1
|
Proiectarea
obiectivelor şi competenţelor
|
Valeria
Peştean
|
||||
2
|
Proiectarea
conţinuturilor şi activităţilor
|
Larisa
Chiţu
Raluca
Martin
|
||||
3
|
Proiectarea
evaluării
|
Corina
Uzum
|
||||
C
|
Clubul ,,Şcoala şi
Viaţa”
|
|||||
1
|
Amenajarea
spaţiului adecvat desfaşurării unor activităţi specifice
|
Sorin
Haiduc
|
||||
2
|
Calendarul
activităţilor Clubului ,,Şcoala şi
Viaţa”
|